|
1000740511 |
Escena Pilot |
2020-2021 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Secundària en general |
|
|
|
16/11/2020 - 15/4/2021 (25 hores) de 18:00h a 20:00h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Asíncron |
Organització |
Consorci d'Educació de Barcelona
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
14/09/2020 - 27/09/2020 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Formació per al professorat del projectes Escena Pilot, projecte de col·laboració entre el Teatre Lliure i l’IMEB, que consisteix en la creació col·lectiva d’un espectacle teatral que s’estrenarà al teatre Lliure i que vol fomentar i donar a conèixer el teatre com a eina formativa i educativa. La formació del professorat doncs s’orienta cap a la creació d’aquesta peça.
|
| |
Objectius |
• Donar recursos i eines al professorat per a fomentar la innovació docent promovent la dimensió pedagògica del teatre.
• Propiciar que pas a pas, els recursos pedagògics i educatius que el teatre ofereix, siguin treballats i assumits pels centres educatius com a eina educativa, transversal i innovadora.
• Fomentar els interessos artístics i culturals als centres educatius, tot desvetllant vocacions i interessos artístics
• Introduir el llenguatge teatral entre el públic adolescent, educar en la mirada teatral, tot incentivant la capacitat crítica dels joves
• Facilitar l’accés igualitari i equitatiu a l’art dramàtic, incrementant el capital cultural de l’alumnat participant, i el seu entorn familiar.
• Propiciar una experiència artística complerta, rica i en contacte amb l’entorn professional.
• Promoure la cohesió social i la integració de tots els membres del grup com a elements únics i necessaris, incentivant el treball en equip i la responsabilitat en la consecució dels resultats del procés i del treball final.
• Treballar la consciència del propi cos, l’expressió oral i la dicció, la identificació i empatia amb l’altre
• Que la creació teatral s’acosti i també es nodreixi de la realitat social dels joves, el professorat i els centres educatius, des d’una experiència de creació col·lectiva
Al finalitzar el programa hagi contribuït a:
1. El foment del llenguatge teatral als instituts de secundària de Barcelona.
2. Desvetllar els interessos artístics i culturals als centres educatius
3. Facilitar l’accés equitatiu al llenguatge teatral, enfortint el capital cultural de l’alumnat participant.
4. Que els recursos pedagògics i educatius que les arts escèniques ofereixen es vagin incorporant als instituts, com a eines educatives, transversals i innovadores.
5. Que hagi promogut en l’alumnat una major consciència corporal, la millora de l’expressió oral i la dicció, la identificació i empatia amb l’altre
6. Que hagi promogut en l’alumnat una major cohesió i integració dels membres del grup, el treball en equip, el sentit de la responsabilitat.
|
| |
Continguts |
Exercicis i propostes teatrals per a desenvolupar la sensibilitat, la imaginació, la creativitat, l’autestima i l’autoconeixement, i per a treballar la consciència del propi cos, l’expressió oral, la dicció, la presència escènica i la identificació i empatia amb l’altre.
Els exercicis estan orientats a treballar la peça escènica que s’estigui creant, però permeten aplicar-se en altres contextos.
|
| |
Avaluació |
- Satisfacció de les persones assistents en relació amb el disseny i el desenvolupament de l'activitat formativa (formulari d’avaluació final).
- Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de la formació.
- Avaluació positiva per part de la persona formadora de la tasca individual d'aplicació a l'aula en relació amb l'aprofitament i la transferència dels continguts treballats.
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència al 80% de les sessions i aprofitament correcte de les tasques encomanades.
|
| |
Persones destinatàries |
l professorat de secundària i batxillerat dels instituts públics de la ciutat de Barcelona
(el projecte ha d’estar aprovat per l’equip directiu del centre).
|
| |
E-mail |
mpotronyi@bcn.cat
|
| |
|
|
|